Praca w Excelu potrafi przynieść wiele satysfakcji, szczególnie wtedy gdy możemy ją wykonać szybko i efektywnie. W dzisiejszym wpisie znajdziecie listę 5 prostych trików, które pozwolą Wam przyspieszyć wykonywane zadania. Ciekawe ile z nich stosujecie na co dzień? 🙂
#1 Szybkie podsumowanie
Kiedy chcemy podsumować jakieś dane, najczęściej używamy funkcji SUMA zaznaczając interesujący nas obszar danych. Aby podsumowanie wykonać dosłownie w 2 sekundy, wystarczy ustawić się w komórce poniżej sumowanych danych i wcisnąć kombinację klawiszy Alt+=. Skrót ten pozwala na automatyczne wstawienie funkcji SUMA z gotowym zakresem zaznaczonych danych.
#2 Lista unikatowych wartości
#3 Szybkie założenie filtra
#4 Wyśrodkowanie tekstu zamiast scalenia komórek
Scalanie tekstu w komórkach może powodować wiele problemów np. przy pisaniu formuł. Aby uniknąć przykrych niespodzianek wystarczy zamiast scalania, zastosować opcję Wyrównania tekstu. W tym celu zaznaczmy obszar, dla którego chcemy wyrównać nasz tekst i wybieramy opcję "Wyrównaj zaznaczenie do środka".
#5 Przeskakiwanie pomiędzy akuszami
Kiedy pracujemy na dużej liczbie arkuszy i próbujemy "dostać" się do ostatniego z nich, najczęściej posługujemy się suwakiem dostępnym w prawym dolnym rogu ekranu Excela lub też skaczemy po arkuszach klikając na nie myszką. Aby ułatwić sobie to zadanie, wystarczy kliknąć lewym klawiszem myszki z wciśniętym klawiszem Ctrl na strzałki w lewym dolnym rogu ekranu. Dzięki temu będziemy mogli szybko przewijać arkusze pomiędzy pierwszym a ostatnim.
Dodatkowo jeśli na wskazane strzałeczki naciśniemy PPM to uzyskamy podgląd do całej listy aktywnych arkuszy, do których możemy się przenieść po wyborze dowolnego z nich.
A Wy jak ułatwiacie sobie swoje codzienne zadania w pracy z Excelem? Podzielcie się nimi w sekcji do komentarzy 🙂